reklama

Slivkovy lekvar

Chyba mi vona slovenskeho vidieka, chybaju mi zaprasene polne cesty, chyba mi pohlad na pole plne slnecnic, chyba mi vsetko co som pred rokmi ani nevnimala. Neprejde den ked si nespomeniem na nieco co mi pripomina domov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ked som bola mala, babka velmi chcela aby som chodila do kostola. Moji rodicia neboli proti, ale ani nas nenutili. A tak som do kostola nechodila. Modlila som sa s babkou kazde leto, ked sme spavali na velkej manzelskej posteli, prikryte obrovskymi perinami naplnenymi husacim perim. Babka ma naucila Andelicku, moj straznicku. Dalej si to nepamatam a velmi chcem. Musim sa babky opytat ako to pokracuje.  

Pamatam si ako sme jedno leto spali s otvorenymi oknami a vonku sa nahanali macky a vydavali pritom neuveritelne priserne zvuky. Velmi som sa vtedy zlakla a babka mi vtedy s kludom vysvetlila o co ide. Velmi som sa vtedy bala zaspat. Ale babkina pritomnost a velke tazke periny ma dokazali ukludnit.  S babkou sme kazde leto varievali lekvar. Taky vyborny slivkovy. Na horucom slnku sme sediac na “stokrle” umyvali zavarinove pohare a potom hodiny miesali horucu zmes na sporaku. Este stale si pamatam ako sa v babkinej garazi niesla vona horuceho lekvaru a spaleniny, ked lekvar vyprskol na horuce platne. V garazi bolo pekelne teplo a babka tam dokazala stat zopar hodin. Aj minule leto tak stala v garazi a varila lekvar. Bolo to ako za starych cias. Akoby som nikdy neodisla. Akoby sa nic nezmenilo. Zase som mala 8 rokov a varila som s babkou lekvar. Svet bola zase jednoduchy.  

Lucia Esposito

Lucia Esposito

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hladam nieco, ale neviem co. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu